Fin ismetegädda

Är Mats som har varit i farten, tänkte även nämna lite om hans blogg.

Har varit magert med fiske för oss i klubben. Jag har inte fiskat något alls sedan premiärfisket som jag skrivit om förut. Fast när jag kom från jobbet idag lördag och klev ur bilen och solen sken och det var runt nollan (enligt smhi så var det nära plus 2 under några timmar på morgonen vilket ju är en enorm skillnad mot de minus 15 till minus 26 som man är van från senaste tiden) så kände jag fiskesuget stiga. Verkar inte bli så blodigt kallt i morgon heller, men då jobbar jag också så kan inte bli något fiske. Nästa helg då jag är ledig lovas rejält kallt, igen, och helgen efter jobbar jag igen, så jag får nog vänta på nästa tillfälle.

Mats gjorde ett försök på lake i början av året, ingen stor men han fick i alla fall känna på lite lite lake Blev två stycken som båda vägde mellan 1- 1,5 kg.

Nästa pass gjorde han så sent som i idag, detta fiskepass la han efter gädda. Så här mitt i vintern brukar det vara svårt med gäddfisket, men han lyckades landa en rätt fin. I slutet av texten så länkar jag till hans blogginlägg så kan ni få färsk info om fiskepasset som han precis just skrivit om och lagt ut.

Mats med en fin januari-gädda 8770 gram - 106 cm.

Sedan jag skrev min lakartikel har Mats hunnit med många inlägg. Först så ett inlägg där han kommenterat min artikel plus skrivit lite om hans lakfiskande och även gått in på catch and release. En stor lake är gammal så tas de stora bort så kan man med andra ord knäcka ett vatten. Hans inlägg har han döpt till:
Mitt och Kristers lakfiskande genom åren

Sedan heter hans inlägg i tur och ordning:

Var, hur och när får vi fiska?

4 år med bloggen...

Årskrönika 2012

Årets först fisk blev en lake (där han även skriver om en pann och en ficklampa)

Känslan efter att ha förlorat sin drömfisk

Fiskelycka i norr nu också på facebook

Första gäddfisket för året gav mersmak


Här är länken till Mats blogg:

Eller för den som direkt vill till sidan på facebook.

Slutligen en länk direkt till inlägget om gäddfisket

/Krister

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Trolling med mjukbeten

Västerbottensrekord på gös?

Norrlandsborrar