Gösar

Jag drog på ett gösfiske och denna gång var det i alla fall lite bättre medelvikt. Jag hittade en fläck där jag hade rätt mycket hugg på spinn. Många missade med fick en liten och en på 1100 g. Provade en kort stund trolling där också, och fick då en på 1400 g. Plus en gädda på 6600 g. Såg flera goa bananer på ekolodet där som jag mest tror var gös. Jag tänkte att flötmete med betesfisk på denna fläck kan bli succé. Sagt och gjort jag och Ari drog tillbaka ca en vecka senare, då verkade de som bortblåsta. Inget gösnapp, och de bananer jag sett var nu inte kvar. Så kan det gå...

Nu har vi börjat prata om att testa lite efter abborre. Blir det så får vi se om det kommer in någon på internlistan igen (över kilot)

/Krister

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Trolling med mjukbeten

Västerbottensrekord på gös?

Norrlandsborrar