Nytt klubbrekord på gädda

Undertecknad gjorde en gäddsatsning. Körde 2 dar i rad. Växlade mellan spinn och trolling. Första dagen kom jag igång först runt 12,15 tiden. Men jag hade ett mycket bra fiske från start. Jag lät ingen tid förspillas på att laga till mat etc, hårdkörning båda dagarna. Efter fiskepasset kunde jag summera två gäddor på 6,4 kg, sedan 7400 och så två långa gäddor, 115 cm 9760 g och hela 121 cm 11760 g. Jag fick hjälp av en vän att mäta, väga och fota de två tyngsta. Den på 11760 g hade ett stort huvud. Så med tanke på vikt/längdförhållandet så var den med andra ord smal. Gäddan var stark, gjorde till och med en långrusning.

Jag och Ari diskuterade nyligt om att klubbrekordet för abborre är bra, men att klubbrekordet för gädda kanske inte är dåligt, men inte heller något att yla över. Målet för turen var just ett nytt klubbrekord. Det lyckades, så kan inte vara annat än nöjd.

Dag 2. Nog för målet redan var säkrat. Men genom att jag hade tid och lust så var det bara att köra på, för att försöka ta någon fler stor. Växlade även nu mellan spinn och trolling, det blev 4 gäddor över 7,3 kg. 7350, 7500, 8460 g 110 cm och så 8820 g. Ett grymt fiske således också denna dag. Den på 8460 g hade en stor ful böld på ryggen. Skallen och nacken var stor och grov, men kroppen var mager.

Summering: Hade ett suveränt fiske. Både spinn och trolling gav mig fina gäddor. Sammanlagt dessa två dar gav alltså 7 gäddor tyngre än 7,3 kg med en topp på 121 cm 11760 g. Man kan inte vara annat än nöjd. 

/Krister

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Trolling med mjukbeten

Västerbottensrekord på gös?

Norrlandsborrar