Gädda gös och snöfall

4/10 så kom höstens första snöfall i Luleå. Blev vitt på marken men det försvann dock snabbt. Men nu börjar man inse att is och vinter inte är långt borta.

Men öppet vatten är det ännu, Rickard körde ett trollingpass efter gädda och det gick bra. Nämligen inte lätt att plocka 2 gäddor över 8 kg samma pass, men det var vad han gjorde.

Här en bild på den största, en gammelgädda på 9100 g.

Jag har också testat efter gädda, vi blev 2 båtar vilket var kul. Blev inte många hugg men några skapliga. Den största fick Lars och den vägde ca 8,5 kg. Sedan provade vi spinn och då fick jag en på dryga 8 kg. Så helt okey fiske. Var meningen att jag skulle fiska gös dagen efter men det blev inte. Provade dock gädda en stund, jag tappade en stor på trolling när den började vältra sig i ytan ca 15 meter från båten. Men det är ju ett välkänt faktum att "nära skjuter ingen huggormshona"

Ari provade i en sjö han inte båtfiskat i förut. Han kom sent så hann inte fiska så mycket men blev två gäddor och den större vägde ca 5 kg.

Farsan har provat trolling efter gös ett pass den 9/10. Så sent har han inte trollat gös förut, inte jag heller. Förövrigt ingen annan i klubben heller vad jag vet. Blev faktiskt ett par gösar landade och så ytterligare missade napp. Han använder elmotor vilket passar bra nu då det är så kallt i vattnet.

/Krister

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Trolling med mjukbeten

Västerbottensrekord på gös?

Norrlandsborrar