Stor ismetegädda

Det rullar verkligen på för TNP (Team North Predator) klubben har fått en bra start. Ari har ju redan dragit abborre över 1,4 kg och ett flertal till runt kilot. Nu har vi även tagit en stor gädda. Det är undertecknad som kört vårens andra fiskepass efter gädda (det första i en sjö gav 4 mindre gäddor) Vi har haft svårt att komma rätt under isfisket efter just gädda. Har själv letat massor under många års tid, i många olika vatten. Hav, sjö och älv. Har inte riktigt vela lossna förutom den på 12125 för en del år sedan som jag såklart är supernöjd med. Men annars har ismetena varit förhållandevis magert om man jämför med hur våra fisken i ett flertal vatten varit i öppet vatten. Har senaste somrarna lagt ned jobb på att åka runt med ekolodet och spana och fundera vars man ska ismeta. Var precis på sådana platser jag nu la mitt pass. Det gav inte många gäddor, 2 stycken. Men båda över 6 kg... Den största på härliga 10940 g, den är jag grymt nöjd över! Båda fiskarna togs på ismete med mört.

Ismetad grovis på 10960 gram. 2006. Krister.

Jag och Ari bestämde oss för att köra ett till rödingpass. Prognoserna visade bra väder där vi skulle fiska, men ack... Det öste ned snö, och blåste mycket. Rödingarna verkade ogilla det ungefär lika mycket som vi. Vi hann dock ta 2 innan vi tyckte att det fick vara nog. Den större ca 9 hekto.

/ Krister

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Trolling med mjukbeten

Västerbottensrekord på gös?

Norrlandsborrar