"Monstret"

Man kan ju tycka att det är skämmigt att inte märka när man har på en fisk förrän den är uppe. Fast mer vanligt är nog att "märka man har på en fisk" som visar sig vara något annat. Som t.ex. när jag under ett trollingfiske på 90-talet hade med en granne som fick ett hugg. Han berättade hur gäddan kämpade och han berättade vad han trodde den vägde, men när den bröt vattenytan var det ett cyklop. Fast det är klart, hade han på en dykare första biten så förstår jag om det kändes tungt. Jag har bild på när han poserar med fångsten men eftersom jag är tveksam på hur stolt han är över bilden så lägger jag ej ut den.

Men den här gången kan det ursäktas att ej märka man har på en fisk. Som jag nämnde nedan så tog Mats förra veckan en gädda på 106 cm 7,4 kg. Men det var inte den häftigaste fångsten från passet. När han tog upp jiggen efter ett kast så såg han att det satt skräp på kroken. Precis när han ska till att ta bort det så börjar skräpet röra på sig, så han fick ta sig en närmare titt och såg då att det var en gädda. Han fick det till att den var 15 millimeter lång. En sådan gång kan det ursäktas om man missar mothugget...

Bild på "monstret".

/Krister

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Trolling med mjukbeten

Västerbottensrekord på gös?

Norrlandsborrar