Något bättre medelvikt

Undertecknad och Mats beslutade oss för att göra ett gemensamt göspass. Idag skulle det bli vertikalfiske. Det gick trögt, riktigt trögt. Vi hade båda något napp innan jag fick en gös på ca 800 g. Sedan dött igen, vi nötte på runtikring där jag fick den och där vi haft något napp, men icket. Vi beslutade att testa något längre bort, efter en bit så hugg för mig, den slapp. Ca 3 sekunder efteråt så hugg igen, nu kunde jag kroka den. Under tiden jag drillade in den så hugger det även för Mats, så vi stod med varsin gös på samtidigt. Jag lyfte först in min och såg när Mats gälgreppade sin att den var tyngre. Jag vägde min till 1640 g. Sedan direkt efter så vägning av den som Mats fångade, 1940 g. Båda gösarna fick simma tillbaka.

Jag tänkte att nu har vi hittat dem! Vi nötte vidare men det blev ingen mer gös. Få gösar men känns kul att det var bättre medelvikt än vad vi är vana vid.

I morse så slog det mig att vi haft dålig "bredd" i fisket september månad. Under klubbens (förvisso relativt sett rätt korta) historia kommer jag bara på ett fåtal finare gäddor och ingen skaplig fisk av någon annan art. Jag hoppas vi denna månad kan bredda det och sammantaget ta gädda över 10 kg, gös över 2 kg och abborre över 1 kilo.

/Krister

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Trolling med mjukbeten

Västerbottensrekord på gös?

Norrlandsborrar