Nutid

Faktum är att jag inte blött en krok sedan september och jag har ännu inte bestämt om det blir något isfiske för mig denna säsong. Det är både åror och dagar sedan jag senast började isfisket innan nyår, minns inte ens när det senast kan ha varit. Förra året kom första ispasset strax efter mitten av mars.

Men jag är inte ensam, varken Rickard eller Ari har blött någon krok, för att inte tala om Henrik, mannen som i princip bara behövde greppa ett spö för att känna att "nu j*klar är det hugg, stoort!! Eller vad sägs om följande fiskar, insjööring på 7400 gram som blev nytt sjörekord. Gädda på 13900 gram som vad vi vet blev nytt sjörekord även den... och gös på 6000 gram, där är jag mest osäker då så många fiskat och fiskar gös i sjön, men även den fisken kan ha blivit nytt sjörekord (foton på dessa fiskar finns i fotoalbumet) Kort sagt, när Henrik fick ett spö i handen gick ingen fisk säker. Men jakten tog över helt. Men vem vet, har han inte sålt den nyligt så har han ännu kvar sin Ryds 535.


Däremot så har Mats blötlagt krokar, inte nog med det, han agnade dem. Även om man kanske inte kan tro det eftersom det ej nappade... Nejdå, var svåra platser. Första passet var ett lakpass, på ett ställe som inte hyser så mycket lake och kan ju ha blivit ännu färre nu. Jag har pimplat lake där många gånger, för dem som inte vet så pimplade jag mycket lake under en del år, men är många år sedan nu. Andra passet var ett ställe där han dragit stora gäddor förut, men där det ofta är få napp. Fast lite besviken var han nog då det var där han förra säsongens ispremiär drog gäddor på 8,4, 8,5 och 11,2 kg. Men thats fiske och gick det alltid bra så skulle mycket av tjusningen till slut försvinna.

/Krister

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Trolling med mjukbeten

Västerbottensrekord på gös?

Norrlandsborrar