Glömde skönheten!

Det är inte varje dag minsann som jag mastodontproducerar fram ett inlägg två dar i rad, men idag får ni stå ut med det. Och vad fasen, något måste väl ändå göras i väntan på nästa OS.

När jag vaknade igår morse så slog det mig "bara sådär" att jag i rankingen om bästa/roligaste gemensamma fiskepass helt och hållet glömde bort ett fiskepass jag och Ari gjort. Att glömma bort en sådan skönhet som vi fångade den gången borde väl egentligen vara straffbart.

Om hon skulle ställt upp i en bodybuilding tävling så skulle hon vart otroligt svårslagen. Skulle troligen finnas någon med bättre volym. Men med sådan deff så var ändå volymen mycket bra. Plussar man då till helt underbara proportioner, fitt mage och trots hennes fina deff en underbart köttig och grov rygg. Så inser man att hon blivit svårslagen.

Ja, är väl bättre ni får bedöma henne själva.

En praktfiske med måtten 118,5 centimeter och 14020 gram.

Personligen tycker jag denna gädda ser tyngre ut än vågen visade.

En sak att tillägga var att hon var grymt stark i käkpartiet, och väldigt envis. Jag är inte säker på att jag hade behövt krokar ens... Jag använde en wobbler på runt 35 cm och hon hade bitit underifrån och tvärs över mitten av wobblern och vägrade släppa. Hon verkade hålla det greppet hela tiden. Jag kollade just några foton Ari tog där jag försöker (och jag fick verkligen ta i) att bända upp käften för att kunna få tillbaka min wobbler så jag kunde släppa ut henne igen...

Sedan kommer vi till huvudfrågan, rankingen av fiskepassen. Är detta mitt och Aris no 1 fiskepass. Jag fick fundera i runt 10 minuter på den frågan. Det är otroligt tight, men faktum är att jag ändå kom fram till att passet jag skrev om i då förra inlägget får gälla som nummer ett. Detta i och med att vi då tog var sin stor fisk. Ari tog ett pers och jag tog ett spinnfiskepers. Lite dubbel glädje liksom. Dessutom så var det fiskepasset 3 år tidigare (vi hade inte sett lika många stora gäddor då) och min gädda ovan var varken min längsta eller tyngsta.

Men skulle jag däremot ranka den vackraste gädda jag fångat så kan jag inte komma på någon vackrare.

***

På tal om de olympiska spelen. Ni som såg rätt mycket la säkert märke till att en viss låt spelades regelbundet. Kanske till och med någon kom på att ni lyssnat på den här på sidan. Såg igår Luleås hemmapremiär i elitserien mot Skellefteå och precis innan Luleås lineup så spelades låten även här. Och när man lägger ihop ett plus ett så inser man att det är stort att både Luleå Hockey och London blivit inspirerade av TNP sidans "inför båtsäsongen artiklar" och tänkt att "fasen vi måste också spela denna låt"... ;)

Den som är musik till videon nedan, första minuterna av videon. Själv är jag dock än mer förtjust i låten som börjar 2.32 in. Känner igen den från någon gammal CD skiva jag har. Tror det är den engelska gruppen T´Pau ledd av sångerskan Carol Decker. Och är väl inte omöjligt (speciellt då den spelades i London OS så låter det troligt att det är en Engelsk grupp i alla fall) att båda låtarna är T´Pau.

Jag var rätt ute, såg att det står till och med under videon att det är T´Pau (blir sugen på damma av min gamla cd skiva och lyssna igenom alla låtarna)
Länk först till videon jag la in inför båtsäsongen.

Valentine Den som börjar 2.32 minuter in i videon ovan.

För er som tycker det är skön musik så bjuder jag på en video till.

Heart And Soul

/Krister

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Trolling med mjukbeten

Västerbottensrekord på gös?

Norrlandsborrar