Ismetet fortsätter att gå bra

Har ju faktiskt blivit en del fiskepass för mig i år. Men nu blir det däremot att ligga lågt.

Jag och Mats körde i en sjö där vi hade hoppats på många gäddor och kanske även någon stor. Men det var mer snö än vad jag trodde det skulle vara vilket försämrade chanserna. Nu blev det ändå en del gädda men ingen stor.

Men vi körde ett till pass nu i ett annat vatten. Nappade bra, vi bryr oss egentligen inte om antalet men vi höll ändå räkningen, blev 10 gäddor (dessutom broderligt fördelat på 5 var) Jag tog den näst största, en bit under 6 kilo. Men Mats var klart värre.

Mats med dagens största gädda, 9400 gram vägde den.

När han landat den så sa jag att egentligen borde du ha en utbildning med oss andra i klubben i "konsten att undvika "smågäddorna" under 9 kilo"... Men med några riktigt små så visade det sig att faktiskt också Mats kan landa smått... Men det kunde han nog leva med då han landat en så pass mysig dam.

/Krister

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Trolling med mjukbeten

Västerbottensrekord på gös?

Norrlandsborrar