Internetstrul plus diverse

Jag skulle byta internetleverantör. Den gamla hade jag till 30 april men den nya skulle ta över redan lite innan det. Därför jag skrev att gamla adressen går att nå till slutet av april ej sen! Drog till med ett utropstecken för att förvissa om att man bör skriva av adressen ifall man vill ha chans att läsa sidan efter att gamla adressen slutar att funka. Men den nya leverantören lyckades ej koppla in mig. Annars hade mest troligt nya adressen funkat redan i slutet på april. Jag ringde internetsupporten x antal gånger. De trodde att men i morgon kommer de nog och kopplar igen, men i morgon. De hade dock varit och provat en eller ett par gånger tidigare, utan att få till det.

Till sist lessnade jag och ringde och tog tillbaka gamla internetleverantören. Därav så funkar hemsidan nu på gamla adressen. Men blev nya användaruppgifter etc. för att kunna ändra på sidan. Som skickades med snigelpost, och det tog ett tag innan det brevet damp ned.

Men blir ett nytt försök med nya leverantören och den nya adressen jag skrev ned i förra uppdateringen.

Jag hade gett mig den på att fiska gädda i minst 2 vatten innan de hunnit leka. Sedan kunde jag skita i fisket strax efter leken. Så var tanken. Känns lite tungt att jag missade det.

Jag hade aldrig svimmat i hela mig liv. Men när jag för någon vecka sedan stod och schamponerade håret så kände jag att opps, men jag tänkte att skärp dig inte tusan ska du svimma... Sedan minns jag inget mer tills jag vaknade upp liggande mot vattenkranen etc. i badkaret... jag vet vad klockan var när jag steg in i duschen och när jag kom ut. och jag verkar ha varit avsvimmad/medvetslös i över en timma. kände mig ok när jag vaknade. även när jag ställde mig upp kändes det rätt ok. fast efter ca 15 sek kände jag att jag höll på svimma igen... fast det klarade sig den gången. Ont i ögonen hade man efter att ha haft schampo så länge i ögonen. plus att jag mest största sannolikhet skadade revben. Plus skar upp armen i en ca 7 cm lång reva (den landande visst på vattenkranen) Men trots dessa skador så vaknade jag inte utan var jag tydligen borta i över en timma.

Har lite mindre ont i revbenen nu än första tiden (blåmärket där ca 14 gånger 8 cm, så verkar ha blivit ett skapligt fall) Fick också en förmodad hjärnskakning. Så har varit halvdåligt läge att fiska.

Varför jag svimmade för första gången i mitt liv just då? Jo, jag har under många år haft kasst i nacken med ofta ofta huvudvärk. Har provat med olika former av träning men har inte blivit bättre av den träningen. Ca 1,5 timme innan jag svimmade hade jag varit hos sjukgymnast och fått akupunktur för första gången i mitt liv (nålar i nacken/bakhuvudet) När jag kom hem var det nästan som att det bubblade i nacken och skallen. har frågat läkare och sjukgymnasten och andra. och mest troligt blev det ett blodtrycksfall. blodet strömmade plötsligt ibland där det inte strömmat förut.

Nåja, det där var bara en förklaring till varför jag missade att fiska på romstinna gäddor. och det svider faktiskt älgspäck. har trots allt inte fiskat sedan oktober. Men som någon sa, "shit happens, hänt är hänt och vad hjälper det att gråta över spilld sportdryck.

Har nu gjort akupunktur 3 gånger till, dessa gånger har jag inte stupat. Kan vara flera orsaker. Kan bland annat bero på att han vred på nålarna 2 vändor första gången (blir mer effekt) vilket han ej gjort sen. och att blodet kanske strömmar bättre genom området nu. Han blev nog lite rädd när han såg ryggen (blåmärket) och hörde vad som hänt. Sedan när han första gången vred på nålen på ena handen (förstärkare) så tog det råont. en stöt som gick genom kroppen vilket gjorde att jag fick kramp i ena foten... Vet inte vad jag ska jämföra det med. Om någon slagit i armbågen hårt på en speciell punkt så det går en stöt/ström fram i handen och pumpar på ett tag. det är väl det närmaste jag kan komma, att en sån stöt gick genom kroppen. De andra nålarna kändes inte mycket. varken den gången eller de andra 3 gångerna. så han måste kommit åt någon nerv. Var rätt "kul" han började att vrida nålarna på nacken/bakhuvudet, du känner det svider lite grann sa han, men jag kan trösta dig med att det inte blir värre än så här. Okey tänkte jag, och så gick han till handen och "Ahhhhhhhhhhhhhhhhhh, j*drans vad ont det där gjorde dåååååå, nått i stil med det fick jag ur mig samtidigt som foten började krampa...

I och för sig så försökte han vålda till någon kota i ryggen innan han började med akupunkturen, ifall det skulle kunna ha något med det att göra.

Lite om fiske också. Rickard har gjort en rekordtidig start på göstrolling. Redan förra veckan var han ut. Han lyckades lura ett par stycken (små) trots att han inte provat så tidigt förut. Det var Rickards första fiske i år. Kommer ett litet reportage om det (plus gäddfiske i Skellefteå) i Fiske för Alla, troligen i Januari 2009, signerat Anders Forsberg.

Får se ifall revbenen pallar med lite fiske snart. jag får väl bära lättare och fler gånger (utrustningen) och vara försiktig. Plus ge f*n i att fånga stora fiskar... Lite trolling kunde va nått. Börjar känna för att få ut och rasta kickan (båten)

Edit: Nu när jag skulle lägga ut detta på nätet så funkar det inte. Det verkar som att jag är tvungen att använda en ny adress för att kunna aktivera kontot på nytt... och då hittar ju ingen ändå till sidan... Nåja, texten får stå kvar så får vi se om jag kan få någon lösning på detta.

/Krister

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Trolling med mjukbeten

Västerbottensrekord på gös?

Norrlandsborrar